Jaki olej do motocyklado 2- suwa i 4 -suwa co polecicie koledzy |
kamzen | 04.01.2010 22:34:28 |
Grupa: Użytkownik Lokalizacja: Radlin / Poznań Posty: 187 #403514 Od: 2009-11-10 | Do czterosuwa najlepiej Motul, w zależności od przebiegu pełen syntetyk, pół syntetyk lub mineralny. Do dwusuwa to już zależy od motocykla. Twoja SHL prawie na wszystkim pojedzie , ale Dominiki przecinak potrzebuje już czegoś lepszego. _________________ Aprilia Pegaso 650 |
Blondas | 05.01.2010 00:12:10 |
Grupa: Użytkownik Lokalizacja: Jarocin Posty: 34 #403587 Od: 2009-11-10 | a do 2suwa co Cię interesuje? do shlki? bo mam tam jakiś olej co z książki o WSK wyczytałem _________________ GSX-R Moi mili na trójeczce robi wheelie :P "Epa, Epa - Andale, Andale - Arriba Arriba" |
RoniMW | 05.01.2010 14:48:20 |
Grupa: Użytkownik Lokalizacja: Ługi Posty: 36 #403865 Od: 2009-11-11 Ilość edycji wpisu: 1 | Debatowałbym na temat tego Motula, ktoś kiedyś powiedział że: ,,Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego". Do motocykli Marki Honda polecany w książce serwisowej jest olej ,,Pro Honda'' a Autoryzowane Serwisy polecają ,,Castrola" (Honda i Castrol współpracują juz ze sobą od początków występów w MotoGP). W przypadku sportów polecany jest m.in. Castrol Power 1 GPS 4T 10W-40, olej który przewyższa wszelkie normy Matula jak i zalecane przez Honde, także warto troche poczytać i wydać te pare złotych wiecej _________________ ,,Im szybciej jade tym widze wyraźniej" Honda CBR 954RR Fireblade |
Jaca | 05.01.2010 16:46:40 |
Grupa: Użytkownik Lokalizacja: Witaszyce Posty: 136 #403994 Od: 2009-12-18 | Dołańczam się do tematu i jeśli możesz kamzen to powiedz czy do Kawasaki VN750 Vulcan o przebiegu 44,000km lać pełen syntetyk, pół syntetyk czy mineralny? _________________ Kawasaki VN750A Vulcan |
paco | 05.01.2010 21:06:28 |
Grupa: Moderator Lokalizacja: Witaszyce Posty: 376 #404227 Od: 2009-11-3 | Ja wiem jaki olej wlac do motocykla ale dałem ten post ze wzgledu na nas wszytskich bo jak widac kazdy ma swoje poglady co do oleju wiec warto poczytac i wymienic opinie miedzy sabą _________________ Shl M11 z 1961r. Wsk 1974 r. |
WHIBO | 05.01.2010 22:00:21 |
Grupa: Użytkownik Lokalizacja: Witaszyce Posty: 131 #404299 Od: 2009-11-19 | Jaki olej? Bardzo trudne pytanie i bardzo wiele opini użytkowników. Wydaje się, że wszystkie oleje będące w sprzedaży spełniają pewne normy i nadają się do silników motocyklowych, wystarczy żeby był właśnie do motocykli. Różnice pewnie są, ale o ile nie używamy naszego motocykla do jazdy wyczynowej i nie stosujemu olejów typowo do sportowych to pewnie tych różnic nie wyczujemy. Ważnie aby olej wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta, stosować odpowiednią lepkość, po mineralnym nie wracać na syntetyk, no i najważniejsze aby w ogóle był w silniku! Który lepszy Castrol, Elf, Shell...? Nie wiem, mogę tylko stwierdzić, że ja preferuję Motula, dlatego ponieważ inne firmy produkują oleje do wszystkich urządzeń, od samochodu do lodówki. Tylko francuski Motul specjalizuje się w motocyklach. Jak nas boli ząb to idziemy do dentystu czy do internisty. Przecież to olej i to olej, przepraszam to lekarz i to lekarz. Motul jest stosowany naprawdę przez wielu motocyklistów i nie szłyszałem negatywnych opini, do tego cena może nie jest najniższa ale też nie jest to kosmos. Znane firmy produkują oleje nie tylko na rajdy i wyścigi, ale także do marketów, nie uwerzę jak ktoś mi powie, że są takie same tylko mają inne ceny. Wracając do Motula to używam półsyntetyka ( 5100 ) i jestem zadowolony, także używałem Motula do szkrzyni w dwusuwach ( ten jest całkiem inny od całej reszty jeśli chodzi o kolor jest żółty ), do teleskopów też Motul, starego Motula do smarowania zawiasów bramy, jeszcze nigdy się nie zawiodłem. Pełen syntetyk ma sens w nowym silniku, jest mniej wrażliwy na temperaturę ( jego właściwości są bardziej stabilne przy wroście temperatury ), może uzyskać większe przebiegi między wymianami. Ma wadę, potrafi wypłukać osady po starym oleju np. mineralnym, i zatkać nimi kanały olejowe i wtedy .... dlatego nie powinno wracać się do syntetyku. Jak nie wiadomo na czym jeździ nasz motocykl to lepiej wlać półsyntetyk albo mineralny. Co się tyczy oleju do dwusuwowych silników, to lepszy jest napewno półsyntek, jeszcze lepiej jak jest samomieszalny, jest czerwony i widać co mamy już olej w paliwie czy nie. Nie wszystkie jednak motocykle mogą jeździć na półsyntetykach, np. Mitówka musi mieć pełen syntetyk... brak słów. Wszystkie te oleje lepiej się spalają, nie powodują powstawania nagaru, nie dymią więcej niż potrzeba, lepiej smarują łożyska itd. Może być Castrol, Orlen albo MOTUL. Nie polecam natomiast wynalazków typu Miksol, to nie ta epoka, polecam go pszczelarzom do zadymiania pszczół. Tak na koniec, motocyklista powinien mieć olej nie tylko w silniku ale napewno także w głowie... polecam Motula! |
kamzen | 05.01.2010 22:51:09 |
Grupa: Użytkownik Lokalizacja: Radlin / Poznań Posty: 187 #404383 Od: 2009-11-10 | Wiedziałem że ktoś mnie poprze co do Motula A co do Vulcana to ja bym nalał półsyntetyka. _________________ Aprilia Pegaso 650 |
WHIBO | 05.01.2010 23:47:33 |
Grupa: Użytkownik Lokalizacja: Witaszyce Posty: 131 #404419 Od: 2009-11-19 | Też wlałbym półsyntetyk. |
paco | 06.01.2010 07:15:58 |
Grupa: Moderator Lokalizacja: Witaszyce Posty: 376 #404452 Od: 2009-11-3 | no po tym co piszecie tez jestem już za Motulem _________________ Shl M11 z 1961r. Wsk 1974 r. |
Jaca | 06.01.2010 13:38:50 |
Grupa: Użytkownik Lokalizacja: Witaszyce Posty: 136 #404594 Od: 2009-12-18 | No dobrze, wyjaśniła się sprawa że do silnika będę lał olej MOTUL - półsyntetyk. A co z wałem kardana? Czy tam także stosować Motul? I jak wygląda sprawa wymiany w wale kardana, chodzi mi o to co jaki czas lub co ile kilometrów się w nim wymienia ten olej? _________________ Kawasaki VN750A Vulcan |
kamzen | 06.01.2010 15:28:04 |
Grupa: Użytkownik Lokalizacja: Radlin / Poznań Posty: 187 #404673 Od: 2009-11-10 | Co do wału to nie mam pojęcia, bo nigdy nie miałem z takim czymś styczności. Najlepiej byłoby poszukać w instrukcji obsługi jeśli taką posiadasz, a jeśli nie to znaleźć instrukcje gdzieś w necie. _________________ Aprilia Pegaso 650 |
Jaca | 06.01.2010 19:13:25 |
Grupa: Użytkownik Lokalizacja: Witaszyce Posty: 136 #404840 Od: 2009-12-18 | Apropo instrukcji to znalazłem w necie w języku angielskim ale przydała by się po Polsku żeby to wszystko lepiej zrozumieć. W nacie nie mogę znaleźć po polsku ale jeśli ktoś by posiadał taką książkę to prosiłbym o pożyczenie lub informacje gdzie mogę ściągnąć w internecie. _________________ Kawasaki VN750A Vulcan |
skora | 06.01.2010 21:01:45 |
Grupa: Użytkownik Lokalizacja: Jarocin Posty: 357 #404938 Od: 2009-11-8 | Serwisówek (Service Manual) prawie nigdy nie ma w języku polskim chyba że do motocykli starszych PRL-owskich z za wschodniej granicy. Japończyki raczej w polskim języku nie wypuszczają serwisówek - przynajmniej ja sie z taką nie spotkałęm, jak już to ktoś przetłumaczył. _________________ Kawasaki ZX7R 1997r. Jawa-Cz 250/353 1958r. Simson SR2 1959r |
RB | 07.01.2010 16:21:35 |
Grupa: Użytkownik Posty: 28 #405554 Od: 2009-12-14 | Olej do wału podaje producent nieraz jest naklejka na obudowie wału. Taki olej wymienia się co około 80 tyś. km. Ja mogę ci podać jaki do Virago myślę że to będzie to samo. |
Klopot | 02.02.2010 15:32:20 |
Grupa: Użytkownik Lokalizacja: Zakrzew Posty: 65 #436732 Od: 2009-11-19 Ilość edycji wpisu: 1 | ja do vfr lałem motula 300V pełen syntetyk a miałem 59tys przebiegu po zalaniu tym olejem skrzynia zaczeła lepiej działac i sprzegło sie nie slizgało na zimnym wczesniej był jakis Castrol ale niewiem jaki :/ A co do stereotypu ze im wiecej za olej tym lepszy to jest g.... prawda p.s do kardana to przekładniowy i bedzie git _________________ VFR 1200 |
Szymonpc31 | 04.02.2010 21:51:50 |
Grupa: Użytkownik Lokalizacja: Stara Obra Posty: 123 #440529 Od: 2010-1-16 | Ja dopiero będę zmieniał olej mam półsyntetyczny MOTUL już kupiony, wymianę zrobię jakoś bliżej. Mam nadzieję że MOTUL to dobry wybór |
Klopot | 05.02.2010 08:43:37 |
Grupa: Użytkownik Lokalizacja: Zakrzew Posty: 65 #441212 Od: 2009-11-19 | do cebry to 10-40W motula i nic tylko kołowac F2 _________________ VFR 1200 |
Szymonpc31 | 05.02.2010 13:32:23 |
Grupa: Użytkownik Lokalizacja: Stara Obra Posty: 123 #441439 Od: 2010-1-16 | No właśnie taki mam. A mam F3 a nie F2 najpierw muszę opanować 2 koła później 1 mogę podrywać |
skora | 05.02.2010 13:51:29 |
Grupa: Użytkownik Lokalizacja: Jarocin Posty: 357 #441452 Od: 2009-11-8 | Czyli tak samo jak Kłopot _________________ Kawasaki ZX7R 1997r. Jawa-Cz 250/353 1958r. Simson SR2 1959r |
Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!! |