CRUISEREasy Rider czy moda starszych panów |
hdkonrad | 07.04.2010 18:33:02 |
Grupa: Użytkownik Posty: 144 #514730 Od: 2010-3-13 Ilość edycji wpisu: 2 | Cruiser - typ motocykla, stworzony do turystyki, charakteryzujący się niskim położeniem siedzenia kierowcy, kierownicą wydłużoną ku tyłowi motocykla (co wymusza wyprostowaną pozycję kierującego), brakiem rozbudowanej karoserii (silnik jest dobrze widoczny). Motocykle tego typu posiadają najczęściej silnik w układzie widlastym, dużo elementów chromowanych. Wśród właścicieli motocykli tego typu popularne jest montowanie do nich dodatkowych akcesoriów np. lightbar, sissybar, sakw, szyb, gmoli itp. Najbardziej znanym producentem motocykli tego typu jest firma Harley-Davidson. Obecnie cruisery wyparły motocykle typu chopper, prym w tej dziedzinie wiodą Honda z modelami VTX 1300 i 1800, Kawasaki z modelami VN, Yamaha z modelami XVS, XV, Suzuki z modelami Intruder i jej bliźniacza wersja amerykańska Boulevard. ŹRÓDŁO: Wikipedia Na naszych drogach z roku na rok pojawia się co raz więcej motocykli różnej mości i typów Wielu gości po dwudziesto - trzydziestoletniej przerwie wsiada na maszyny trzy - cztery razy cięższe niż te z młodości SUPER To znaczy że jazda motocyklem to jak jazda na rowerze Wybór ciężkiej maszyny i dostojnie pukający w wydechy dźwięk "vałki" Harleya czy dużej Japoni to standard A co w takim razie ze SPORT CRUISERami Jaką wypełniają lukę na rynku motocyklowym Mamy wiele plagiatów technologicznych na rynku motocyklowym Japonia kopiuje klasyczne Harleye chłodzone powietrzem Ale jak dla mnie Amerykanie z Harleya robiąc serie V-ROD zapatrzyli się na Intrudera ,Vmax-a i inne pomysły z kraju kwitnącej wiśni Można tłumaczyć to tym że Niemcy z Porsche maczają paluchy w silniku V-rodów ale dizajn jest oczywisty Osobiście jestem zwolennikiem klasyki V-dwa chłodzone powietrzem I co najważniejsze jestem po trzydziestce a nie po pięćdziesiątce Więc Cruiser dla starszych panów i nie tylko Pozdrawiam wszystkich kierowców jednośladów Konrad _________________ ZŁOTY MEDALISTA KADRY POLSKI W SEKSIE PLENEROWYM |
KAMYK | 10.04.2010 19:55:57 |
Grupa: Użytkownik Lokalizacja: JAROCIN Posty: 51 #517144 Od: 2010-3-7 | ten cruserek ze zdjecia piekny jest. w tej chwili gdybym sie decydowal na crusera to tylko takiego. mnie jeszcze te chromy nie bawia ale nakedy z silnikami na wierzchu to jest to. na temat cruserow nie moge sie wypowiadac bo nie jezdzilem jeszcze. moze kiedys mi ktos uzyczy na mala przejazdzke. slyszalem ze ciezko sie nimi nawraca ale tego nie wiem z praktyki _________________ |
hdkonrad | 10.04.2010 20:44:02 |
Grupa: Użytkownik Posty: 144 #517177 Od: 2010-3-13 | Kamyk pamiętasz moją propozycję firmy hyosung Ten sam producent ma w swojej ofercie pięknego sport cruisera z taką samą wysoko-obrotową "vałką" na licencji Suzuki sv650 Maszynka jest na swoje gabaryty dość lekka i zbiera dobre opinie jeśli chodzi o trakcje i osiągi a cenowo nie ma żadnej konkurencji . Wcześniej pisałem o amerykańskim i japońskim pomyśle na cruisery ale trzeba wspomnieć o coraz większej ekspansji Koreańczyków ps. Kamyk dzięki za zainteresowanie tematem _________________ ZŁOTY MEDALISTA KADRY POLSKI W SEKSIE PLENEROWYM |
KAMYK | 10.04.2010 20:53:03 |
Grupa: Użytkownik Lokalizacja: JAROCIN Posty: 51 #517187 Od: 2010-3-7 | dla mnie bomba podobaja mi sie te mieszanki... zeby tak miec kogos kto by dal szczera opinie o hyosung-ach wiadomo co pisza ale tez wiadomo ze papier przyjmie wszystko _________________ |
hdkonrad | 10.04.2010 21:08:51 |
Grupa: Użytkownik Posty: 144 #517204 Od: 2010-3-13 | Wygląd super ale czy to cudo nie posypie się po paru tysiącach kilometrów tego nie wiem . Koreańczyk jest plastikowy i raczej z tego co czytałem nie z przednich materiałów ale reszta ponoć super no i napęd na pas . Tak jak mówisz tylko kto nam zapewni że cruiser jest warty kupna ale ta cena: TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA A tak na marginesie Junak Milenium to też Hyosung _________________ ZŁOTY MEDALISTA KADRY POLSKI W SEKSIE PLENEROWYM |
WHIBO | 10.04.2010 23:32:57 |
Grupa: Użytkownik Lokalizacja: Witaszyce Posty: 131 #517316 Od: 2009-11-19 | Czytałem kiedyś o Hyosung-ach, podobno nie jest to żadna tragedia, wszystko robione na dobrych japońskich wzorach. Podobno trzeba zaraz wymieniać takie rzeczy jak opony i przewody hamulcowe, reszta daje radę. Cena jest super, problem jest z odsprzedażą - trudno sprzedać. Myślę, że jeszcze 10-lat i wszyscy się przesiądziemy na chińczyki i koreę, żółty człowiek szybko się uczy. |
hdkonrad | 16.04.2010 23:16:59 |
Grupa: Użytkownik Posty: 144 #520891 Od: 2010-3-13 Ilość edycji wpisu: 1 | Koreański przekładaniec Junak Millenium Historia tego motocykla sięga połowy lat 50-tych. Był to pierwszy powojenny ciężki motocykl, z silnikiem czterosuwowym, o pojemności 350 i 500 ccm. Produkowano go przez 10 lat i osiągnięto zawrotną jak na tamte czasy ilość egzemplarzy - około 90.000 sztuk, po czym zaprzestano produkcji. Później wprawdzie próbowano wskrzesić tę kultową markę, ale dopiero w 2000 roku JUNAK odrodził się za sprawą spółki Junak Motor. Stało się to po wykupieniu od szczecińskiego POLMO praw do nazwy i właściwie tylko nazwa została z dawnej konstrukcji, gdyż obecnie cały motocykl produkowany jest w Korei w firmie HYOSUNG. "JUNAK MILENIUM" z wyglądu przypomina trochę choppera, a trochę cruisera. Wiele chromowanych dodatków, na szczęście nie montowanych w standardzie, ale możliwych do zakupienia każdego z osobna. Zegary zostały przyozdobione chromowaną nakładką, która utrudnia odczytanie wskazań przyrządów pokładowych jak prędkość czy obroty silnika, poza tym bardzo mocno odbija promienie słoneczne, a jej uroda jest co najmniej dyskusyjna. Po przekręceniu kluczyka i zaaplikowaniu ssania, możemy śmiało odpalić 250 ccm w układzie V. Gang silnika wskazuje na większą pojemność niż ta, która jest między naszymi nogami - po prostu brzmi pięknie. Gorzej natomiast z osiągami. Na początku silnik wydaje się być elastyczny, ale wraz z liczbą przejechanych kilometrów wrażenie to zanika. Natomiast pojawia się wniosek – aby podróżować w miarę dynamicznie silnik należy kręcić do około 6000-7000 obrotów. 28 KM z pojemności 250 ccm to wynik niezły, ale charakterystyka przebiegu mocy bardzo płaska. Junak, którym podróżowaliśmy wykazał umiarkowany apetyt na paliwo, zadowolił się ok. 5 litrami na 100 km. Konstrukcja ramy jak i nastawy zawieszenia wykluczają sprawną jazdę w zakrętach i wyprawy na dłuższe trasy. Przednie zawieszenie jest twarde, natomiast tylne bardzo miękkie. Motocykl, można powiedzieć, galopuje niczym koń po koreańskim stepie. Pozycja za kierownicą dość wygodna, natomiast kształt kierownicy nie przypadł nam do gustu: po krótkiej nawet jeździe zaczynają boleć nadgarstki, co jest spowodowane jej złym wygięciem. Ilość dodatków była bardzo duża: chromowane płetwy na przednich amortyzatorach, nakładki na zegary, owiewka, sakwy boczne i przednia, oparcie pod plecy pasażera. Na zbiorniku dumnie błyszczący napis "JUNAK MILENIUM", natomiast na pięknej obudowie skrzyni biegów już napis "HYOSUNG", dotyczy to również kluczyka do stacyjki. Importer o takie detale mógłby zadbać. Naszym zdaniem, zarówno wygląd jak i cena na pewno zdobędą uznanie wśród potencjalnych nabywców. Rażą natomiast szczegóły, na które w przyszłości powinno się zwrócić szczególną uwagę - mówiąc "A" trzeba również powiedzieć "B", aby móc nazwać ten sprzęt godnym następcą Junaka. Grzegorz Rochna MOTOFORUM PL _________________ ZŁOTY MEDALISTA KADRY POLSKI W SEKSIE PLENEROWYM |
Mati | 06.05.2010 07:49:39 |
Grupa: Administrator Lokalizacja: Jarocin VW lkp Posty: 122 #528524 Od: 2009-10-30 | Temat zamknięty przez administracje strony... wątek kontynuowany na nowym forum ... TYLKO ZAREJESTROWANI I ZALOGOWANI UŻYTKOWNICY WIDZĄ LINKI » DARMOWA REJESTRACJA |
Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!! |